”..Terlalu kecewa kerana cinta?..”

Terlalu kecewa? Kenapa? Salah siapa? Dan mengapa?…. lain orang lain lah jadinya..

Baran, terlalu cinta, pendiam, ego, duit?… dan banyak benda jadi penyebab.. kita diciptakan berpasangan. Harus mempercayainya… namun jika kita tahu siapakah yang di takdirkan untuk kita, kita tidak perlu membuang masa untuk ”flirting”….


Langkah berjaga2 untuk kurangkan rasa terlalu kecewa selepas break…


jangan berikan sepenuh cinta kepada si dia.

dalam 100%, yang layak untuknya adalah 20% sahaja…. sesungguhnya kita memang tak dapat nak agak bile cinta itu dah 20%, tapi… pada tahap selesa, jangan terlalu taksub dalam bercinta. Kalau terlalu rendah pulak, susah…Selepas kawin, kalau boleh 100%….. yes2!!


Kena ada backup feeling

Bukan com jer kene ada backup… tapi still ada com yang tak buat backup files kat com.. haha same jugak lah ngan cinta… dalam 70% selebihnya tadi… untuk agama, family, study (student) @ kerja, diri sendiri dan kwan2. Nanti in case kalau break, boleh lah tgok2kan pada element ni…


Jangan abaikan

Dalam bercinta, jangan sesekali abaikan, perkara yang penting, seperti agama, keluarga, sahabat, pelajaran bg yang belajar, dan kerja. Sudah pasti nanti jika break…. Ada yang lebih menyayangimu.. chewah!


Cintai dia kerana agamamu.

Didik dia, sayangi dia…. jangan ambil desempatan.. nanti kalau break kamu tidak akan menyesalinya, dan kamu lebih bersyukur, kerana dia dah ajar kamu untuk jadi pembimbing… hik3.


Dah kecewa..tak dapat nak lupakan pulak?? Tak pe… jodoh tak kemana..


Tu aje…. Thanks for reading….
Suke?Like Jer..

Tiada ulasan:

Dicipta Oleh AeroL